SBLO Parkschool,  Geldenaaksebaan 18,  3001 Heverlee,  016/23.58.93,  parkschool@leuven.be
  SBLO Parkschool
  • NIEUWS
    • 2019-2020 >
      • maart-juni 2020
      • jan en feb 2020
      • nov en dec 2019
      • oktober 2019
      • september 2019
    • 2018-2019 >
      • juni 2019
      • april 2019
      • maart 2019
      • februari 2019
      • januari 2019
      • december 2018
      • november 2018
      • oktober 2018
      • september 2018
    • 2017-2018 >
      • juni 2018
      • mei 2018
      • april 2018
      • maart 2018
      • februari 2018
      • januari 2018
      • december 2017
      • november 2017
      • oktober 2017
      • september 2017
    • 2016-2017 >
      • juni 2017
      • mei 2017
      • april 2017
      • maart 2017
      • februari 2017
      • januari 2017
      • december 2016
      • november 2017
      • oktober 2016
      • september 2016
    • 2015-2016 >
      • juni 2016
      • mei 2016
      • april 2016
      • maart 2016
      • februari 2016
      • januari 2016
      • december 2015
      • november 2015
      • oktober 2015
      • september 2015
    • 2014-2015 >
      • juni 2015
      • mei 2015
      • april 2015
      • maart 2015
      • februari 2015
      • januari 2015
      • december 2014
      • november 2014
      • oktober 2014
      • september 2014
  • ONZE SCHOOL
    • algemeen >
      • schoolbestuur
      • missie en visie
      • opbouw
    • aanbod >
      • type basisaanbod
      • type 9
      • infobrochures
    • zorg >
      • zorgteam
      • therapie
      • externe diensten
    • overleg >
      • ouderraad
      • schoolraad
  • PRAKTISCHE INFO
    • contact
    • brieven
    • dagindeling
    • betalingen
    • opvang
    • eten en drinken
    • sport en spel
    • vervoer
    • inschrijvingen
    • verloren voorwerpen
    • afwezigheden
    • medicatie op school
    • schoolreglement
  • KALENDER
    • maandkalender
    • zwemkalender
    • oudercontacten
    • vakanties en verlofdagen
  • TEAM
    • directie en beleidsteam
    • secretariaat & ICT
    • basisaanbod
    • type 9
    • leermeesters
    • paramedici
    • ondersteuningsnetwerk
    • onderhoudspersoneel
  • OEFENBLAADJES
  • FOTO'S
    • algemeen
    • Basisaanbod
    • type 9
  • LINKS
    • voor leerlingen
    • voor ouders

missie en visie

.

Missie en visie

De werking van onze school kan je vergelijken met een boom.
Ons schoolteam vormt de stam en de takken.                                        
Samen dragen we de leerlingen, de bladeren.
Elk van onze takken staat voor een kracht, geluk en creativiteit
om de talenten van de kinderen te ontplooien. Om het hoofd,
het hart en de handen van onze kinderen optimaal en harmonisch
te helpen ontwikkelen.
We geloven erin dat onze leerlingen zo veerkrachtiger kunnen
worden zodat ze sterk staan in de steeds veranderende maatschappij.

Een buitengewone school voor kinderen met specifieke zorgen

​De Parkschool Leuven is een stedelijke school voor buitengewoon lager onderwijs.
Bij ons kunnen kinderen met een attest type basisaanbod of type 9 terecht.
Het schoolteam bestaat uit professionele, gedreven en dynamische mensen. We willen een inspiratiebron zijn voor de leerlingen en bieden kwalitatief onderwijs aan.
We gebruiken onze expertise om onze kinderen zoveel mogelijk kansen te bieden. Daarbij houden we rekening met hun mogelijkheden, beperkingen en talenten.
Vanuit een multidisciplinaire aanpak en met een warm hart willen we kinderen die de weg verloren in het gewoon onderwijs, opnieuw vooruithelpen. We streven ernaar dat ze zich goed voelen en bouwen samen aan een positief zelfbeeld.

Onze normen en waarden

​Vanuit respect voor mens, natuur en materiaal verwachten we dat iedereen op een positieve en verdraagzame manier met elkaar omgaat. We streven ernaar dat iedereen openstaat voor diversiteit.
We bouwen aan zelfvertrouwen, zelfstandigheid, zelfredzaamheid en weerbaarheid. Daar zetten we als één team op in.

Ontwikkelen van hoofd, hart en handen

​We willen leerlingen stimuleren om zich te ontwikkelen tot een evenwichtig en gelukkig kind. Daarom is niet enkel het ontplooien op cognitief vlak belangrijk. Er moet ook plaats zijn om hun lichamelijke, creatieve, communicatieve en sociale vaardigheden te ontdekken en te ontwikkelen. We hechten dan ook veel belang aan handelend en sociaal leren.

Wanneer we werken aan schoolse vaardigheden doen we dat op maat van elke leerling. Vertrekkend vanuit een brede zorg en met een gedifferentieerde begeleiding stemmen we onze onderwijspraktijk af op de noden en de mogelijkheden van elke leerling. Zo willen we maximale leervorderingen nastreven. We vinden het eveneens belangrijk dat een kind een realistisch zelfbeeld ontwikkelt en zijn talenten ontdekt.

Onder “al doende leren” verstaan we het oefenen van vaardigheden. Hier ligt in onze huidige en toekomstige samenleving veel nadruk op. Daarom willen we leren vanuit realistische en functionele situaties. Tijdens dat handelen ervaren kinderen ook de noodzaak van samenwerken, communiceren en creatief zijn.

Een warm en veilig schoolklimaat

​We willen een veilige en geborgen leefomgeving creëren met extra aandacht voor structuur en duidelijkheid. Veiligheid en geborgenheid zijn belangrijke factoren om het welbevinden van leerlingen, leerkrachten en ouders, te verhogen en te bewaren. Deze zorgen ervoor dat iemand zich thuis kan voelen. En wie zich geborgen voelt, kan openbloeien.
We zetten in op ouderbetrokkenheid en nemen daarom een open en transparante houding aan. We willen met alle betrokkenen een samenverhaal schrijven.
Zo dragen we zorg voor elkaar.
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.