Kinesitherapie / psychomotoriek
Bewegingservaringen liggen aan de basis van hetgeen we weten, leren en kunnen. Oog-handcoördinatie, manuele controle, precisie, ... vormen de basis die we nodig hebben bij het schoolse leren. Wanneer er tijdens de ontwikkeling onvoldoende bewegingservaringen opgedaan werden, of wanneer deze onvoldoende verankerd werden, kunnen er tekorten ontstaan. Kinesitherapie/psychomotoriek richt zich specifiek op de training van deze vaardigheden.
We richten ons op de volgende deelgebieden:
● fijne motoriek
● ruimtelijk inzicht
● visuele perceptie
Aandacht, concentratie, impulscontrole en een rustige werkhouding zijn noodzakelijk om tot leren te kunnen komen. Hieraan wordt in de begeleiding extra aandacht besteed. Verder streven we ernaar dat kinderen een opdracht zelfstandig kunnen uitvoeren en fier kunnen zijn over het resultaat.
We richten ons op de volgende deelgebieden:
● fijne motoriek
● ruimtelijk inzicht
● visuele perceptie
Aandacht, concentratie, impulscontrole en een rustige werkhouding zijn noodzakelijk om tot leren te kunnen komen. Hieraan wordt in de begeleiding extra aandacht besteed. Verder streven we ernaar dat kinderen een opdracht zelfstandig kunnen uitvoeren en fier kunnen zijn over het resultaat.